Dunavast
- Categories
Branding, Digital Design
- Datum
2023
- Opdrachtgever
Dunavast

Tijdens mijn stage bij Stuurmen heb ik voor het vastgoedbedrijf Dunavast een rebrandingconcept ontwikkeld voor een nieuwe website. Ik heb het volledige proces doorlopen, van onderzoek tot het opstellen van een brandboek.
De initiële vraag ging over het maken van een nieuwe website, maar daarnaast hadden ze ook interesse in het vernieuwen van hun branding. Naar aanleiding van deze vraag ben ik begonnen met het opzetten van een compleet nieuwe branding. Allereerst heb ik onderzoek gedaan naar het bedrijf zelf. Vanuit deze inzichten ben ik veel gaan experimenteren met het logo en het kleurgebruik. Wat je hier ziet, is het uiteindelijke resultaat.


Dunavast richt zich op zowel de ontwikkeling als de belegging in vastgoedprojecten. De twee huisvormen in het logo verbeelden het vastgoed, maar kunnen ook worden gezien als een verwijzing naar het investeren in vastgoed.

Voor het kleurgebruik is gekozen voor een uitstraling die zowel gedurfd als speels is, passend bij de waarden van het bedrijf. Voor de uitbeelding van de verschillende sectoren waarin Dunavast actief is, heb ik de iconografie in de stijl van het logo toegepast.




In de uitingen waar de branding wordt gebruikt, was het doel om elementen, zoals het logo, subtiel terug te laten komen om de herkenbaarheid van het merk te versterken.




