Wait

  • Categories

    Branding, Development, Digital Design

  • Datum

    2022 – 2023

  • Opdrachtgever

    Wait

Voor Wait heb ik een rebrand uitgevoerd om meer eenheid te creëren in de branding en communicatie, terwijl de herkenbaarheid van de vorige branding behouden blijft.

Ik ben al langere tijd actief als designer voor Wait en neem steeds meer designwerk op me. Bij de vorige branding hadden we het probleem dat er niet altijd een duidelijke consistente lijn in zat. Om dit te verduidelijken en te verbeteren, ben ik aan de slag gegaan. Ik heb de volledige uitstraling van Wait aangepakt, van het logo tot het kleurgebruik. Daarnaast heb ik verschillende uitingen in deze branding ontwikkeld om het merk goed te presenteren.

Wait heeft vier hoofdelementen die tot de kern van het merk behoren: tijdschriften, boeken, luisterboeken en de werking op locatie. Deze vier elementen heb ik uitgebeeld in iconen die op verschillende plekken worden gebruikt.

De vernieuwde branding komt natuurlijk ook terug op de website. Hiervoor heb ik diverse blokken ontworpen, zodat de site modulair kan worden opgebouwd. Dit is ook handig voor bijvoorbeeld de landingspagina’s.

Het bedrijf Wait draait om de app. Daarom heb ik ook een vernieuwd ontwerp van de app gemaakt, met een sterke focus op de gebruiksvriendelijkheid. Ik heb de app volledig vanaf nul opgebouwd om zo een optimaal ontwerp te creëren, met de gebruiker in gedachten.

Freelance contact @ solve.link

© 2025 Tom van Merrienboer